Více o knížce
Knížka přináší praktická doporučení malým a středním firmám pro jejich spolupráci s dodavateli komunikačních a grafických služeb. Pokud je pravda, že každý zákazník dostane takovou práci, jakou si zaslouží, pak se knížka snaží poradit, jak si zasloužit tu nejlepší.
Knížka se úzkostlivě snaží o objektivní pohled na problematiku spolupráce mezi zadavatelem a designérem. Přes veškerou snahu o objektivitu je knížka ovlivněna tím, že ji napsali praktikující designéři.
Autorský kolektiv:
Tomáš Kostkan, Jitka Slavíčková, Jindra Vejvodová
Kapitoly a témata knížky:
Jak najít studio, vhodné přesně pro vás?
- Jaké služby potřebujete?
Co můžete chtít, kruh vizuální komunikace, specialisti versus full-service, třetí cesta, jednorázová versus dlouhodobá spolupráce.
- Jakou úroveň služby hledáte?
Tři základní úrovně: Détépáci, designéři, tvůrci konceptu a obsahu. Co pro vás která může udělat a co to znamená pro vás.
- Zmapujte si trh a vyberte kandidáty.
Jak hledat studio, jak zúžit výběr, podle čeho posuzovat.
Jak si z vybraných firem zvolit tu nejlepší?
- Uspořádání „chrtích dostihů“ (alias „výběrko“).
Klady a zápory klasických výběrových řízení. K čemu jsou vhodná a jaká s sebou pro vás nesou rizika.
- Nalezení šampiona.
Jak udělat inteligentní výběrové řízení.
Jak nejlépe spolupracovat se svým studiem?
- Ujasněte si svůj cíl.
Jak vědět, co chci. Jaké otázky si musím položit a odpovědět na ně.
- Respektujte se navzájem.
Jak respektovat studio, do čeho byste jako klienti neměli mluvit a na čem byste měli naopak trvat.
- Komunikujte se svým studiem.
O spojení vašich odborností, o dialogu, o neustálém upřesňování.
- Postupujte konzistentně.
Jak vypadá konzistentní postup, jaké jsou vhodné etapy.
- Posuzujte práci studia fundovaně.
Proč nestačí líbí/nelíbí. Kdo by měl u vás posuzovat posuzovat dílo.
- Dávejte motivující připomínky.
Jak řešit nespokojenost tak, aby studio přineslo lepší práci.
Jak být spokojený s cenami?
- Pochopte problém cenotvorby.
Kde je problém a jak se mu dá čelit?
- Jak posuzovat ceny?
Další témata cenotvorby a co všechno se do cen promítá.
- Jak dojít k oboustranně výhodné ceně?
Dva kroky k oboustraně výhodné ceně a modelová situace.
- Jak vyjednávat a kde ušetřit?
Kde se nejvíce plýtvá, kde je možné snížit náklady a jak jednat o ceně.
Doplňující údaje:
Formát 210x210mm, 60 stran + obálka, druhé vydání